:: UTAMA ::
:: TETAMU ::
Free Web Counter
Free Counter.
:: MASA ::

:: UTAMAKAN SOLAT ::

:: HIWAR ::

Free chat widget @ ShoutMix
.
:: IKLAN ::
.
:: TERUS BERSAMA ALTERNATIF ::
Friday, May 2, 2008
kekejaman israel dan sekutu-sekutunya semakin menghimpit dan menyeksa umat muslimin sedunia..segenap taktik dipelbagaikan oleh mereka bagi mengganggu kesensitivti umat islam sekarang...lihat, baru2 ni, filem belanda mengundang sekali lagi kemarahan umat islam x lama selepas kontrovesi yang dilakukan oleh pelukis denmark..penghinaan yang dilakukan terhadap junjungan mulia nabi kita dan juga kesucian islam itu tersendiri semakin rancak.memang benar lah firman Allah di dlm surah Al-Baqarah yang bermaksud : " tidak sesekali akan redha (selama-lamanya)oleh org2 yahudi n nasara (begitu juga golongan kuffar)akan kamu (nabi Muhammad dan org muslimin) sehinggalah kamu mengikuti agama mereka (telunjuk mereka...)"

menjadi persoalan, bagi mereka yang sendiri ada di tanah pertempuran dgn negara2 bersekutu tersebut seperti palestin dan irag mungkin tindakan yang mereka leh amek lebih drastik berbanding dengan kita yang berada di luar kawasan tersebut.bagaimana cara untuk kita membantu saudara kita sekalian? sebagaimana yang dinyatakan dalam hadis, nabi Muhammad s.a.w bersabda " tidak empurna iman seseorang sehinggalah ia mengasihi saudaranya sebagai mana ia kasih akan dirinya"..

persoalan berdoa atau tidak itu menjadi kewajipan kita selaku umat islam yang sentiasa berpegang teguh dgn qada dan qadar Allah Taala. namun sikap ingin melepaskan diri menyebabkan ada segelintir yang mengatakan cukup la kita berdoa, kita nak wat camner, x mampu, doa jela .memang x dapat dinafikan doa adalah senjata umat islam bersandarkan hadis rasulullah s.a.w. namun itu sebagai doa dan ikhtiar kita. di mana usaha kita? kiat bukannya sebagaiamana ahli jabariah yang mengatakan manusia x mempunyai usaha. kita mempercayai tuhan memberikan usaha utk kita agar kita melakukan sesuatu. jika kita mendapat hasilnya yang baik, maka pujilah Allah s.w.t. jika kita dapati ianya tidak baik, maka jgn salahkan sesiapa melainkan diri kita.

firman Allah s.w.t yang bermaksud " sesungguhnya Allah s.w.t tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehinggalah mereka mengubahnya (berusaha) dengan diri mereka sendiri"

jadi tidak menjadi kesusahan atau kesempitan bagi diri kita, pelancaran serangan boikot perlu diteruskan, kerana ianya sebagai satu wasilah kita dalam membantu saudara seislam kita.fakta sudah membuktikan bahawa boikot memberikan kesan yang dalam walaupun x basar. yg penting, kita sudah membuktikan usaha kita agar ianya menjadi pelindung bagi kita utk menjawab persoalan mengenai hak kita terhadap saudara kita.

masalah hukum wajib atau tidak, kit letakkan di jiwa masing-masing, carilah jawapan tersendiri yang menenangkan hati kita kerana kebaikan itu ialah perkara apabila kita lakukannya hati akan berasa tenang. namun, yang ingin dibicarakan ialah kesensitivi kita selaku muslim terhadap saudara kita. dimanakah sensitiviti kita?adakah sudah lumpuh? ilmu yang tebal sudah berkulat ke? tepuk dada tanya iman kita..jgn lupa kalo menjawab bersin juga saudara kita juga adalah hak kita terhadap saudara kita, maka apatah lagi membantu mereka yang tertindas...

bagi DPM dan BKAN perlu juga mengambil peranan yang penting. kalo dikatakan ala..semua dah setuju, x yah la wat kempen boikot2 ni.semua tau dah nak boikot. maka saya tanya semula, dah 2, kempen biah solehah wat pe wat??semua pun setuju untuk hidup dalam biah solehah, jadi wat per kempen??kalo jawab manusia ni perlu nasihat coz mereka akan bersifat pelupa.maka saya katkan, sama la juga halnya dengan kempen boikot. manusia juga pelupa.

maka, teruskan barangan alternatif selagi mana x menghimpit diri kita ke arah kesempitan bagaikan lemas tanpa oksigen..kalam akhir, tautan ukhwah islam di pelusuk dunia...
posted by BadanEkonomiPMRAM @ 9:37 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
.
:: BEKON PMRAM ::

Name: BadanEkonomiPMRAM
Home: Nasr City, Cairo, Egypt
About Me: Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir No. 26 Sabil El-Khazindar Street, El-Abbsiah, Cairo. Arab Republic of Egypt. No. 7 Hunan Ibn Ishak Street, 7th District, Nasr City, Cairo, Arab Republic Of Egypt. pmram30@yahoo.com BEKON ialah badan ekonomi PMRAM. merupakan suatu badan yang bertindak mencari ekonomi dan mengukuhkan ekonomi PMRAM. atas dasar tema PMRAM 'JULANG THAQAFAH BAKTI DICURAH', BEKON telah merencanakan 4 unsur utk dibawa pada tahun ini iaitu memantapkan ekonomi, memperluaskan prospek jaringan ekonomi, inflasi sifar boikot barangan yahudi dan sekutunya, dan menyerapkan thaqafah mengenai nekonomi dan keusahawanan kepada ahli... JULANG EKONOMI
See my complete profile
:: NEW POST ::
:: ARKIB ::
:: RANGKAIAN ::
:: BAKAN & DPM ::
:: AKHBAR ::

:: 

BERNAMA ::  :: 

UTUSAN MALAYSIA :: :: 

BERITA HARIAN :: :: 

HARIAN METRO :: :: 

HARAKAH DAILY ::
:: HALAWA TELINGA ::


Ikim FM - Pilihan Utama

:: TUKARAN MATAWANG ::
Currency Converter